Personlig effektivitet

Det handler om at bringe den bedste version af dig selv frem, det handler om at du styrer tiden og planlægge opgaverne, ikke omvendt. Der bruges hver dag mange timer på udenoms handlinger, ineffektive procedurer, dårligt strukturerede møder osv.

Gennem workshops eller kurser tilbyder vi dig værktøjer og redskaber til at få større ro og et bedre overblik over opgaverne i din hverdag.

Har du en hverdag, hvor du har prioriteret og planlagt dine opgaver, mens du udfører dem uden forstyrrelser? Går du hjem hver dag, med følelsen af at du nåede alle dine opgaver og du ved hvad planen er for i morgen? Så stort tillykke med det. De fleste kan ikke svare ja til ovenstående og har en hverdag præget af forstyrrelser, nye opgaver og mails der kommer i en lind strøm.

Vi kan hjælpe dig med en bedre og mere struktureret hverdag, hvor fokus er på forebyggelse i stedet for brandslukning. Til at opnå dette giver vi dig en lang række værktøjer og teknikker der kan hjælpe dig. Du får træning i at sige fra uden at sige nej. Du får en bedre viden om dig selv, og om hvorfor du gør som du gør. Du vil blive opmærksom på tidsrøvere, du får værktøjer til hvordan du styrer din tid og prioritere dine arbejdsopgaver. Du kan se mere nederst på siden.

Kontakt os for muligheder

Vi sammenarbejder med dig og din virksomhed om at tilpasse kurset til jeres behov. Workshoppen afholdes typisk i virksomheden. Typisk afsættes en halv eller hel dag. Kontakt os for mere information.

Vi afholder kurser, hvor agendaen er fastlagt. Kurset kan afholdes ude i virksomheden, og er af enten 1 eller 2 dages varighed. Kontakt os for mere information.

Vi afholder også Lean workshops. Hvad er Lean og hvordan kan det bruges i virksomheden. Kontakt os for mere information.

Indhold på dagen

Hvordan bliver du mere effektiv

Gennemgang af mange forskellige teknikker, så du selv kan vælge hvad der kan virke for dig.


Tag hul på de svære opgaver

Forskellige teknikker til at komme i gang med de svære/tunge/uoverskuelige opgaver.


Effektive møder

Effektiv håndtering af møder, både som mødeleder og som mødedeltager.


Tidsrøvere i dagligdagen

Hvordan identificeres og håndteres de, hvordan du kan få mere tid både på arbejde og hjemme.

  1. Prioritering af opgaver. Gennem brug af forskellige metoder, f.eks. Coveys kvadrant.
  2. Håndtering af opgaver. Prioritering, to-do lister, kalender, 4D m.fl.
  3. God mail skik. Hvordan håndteres mails mest effektivt, samt gode råd til smarte måder at bruge Outlook på.
  4. Estimering af opgaver. Er du tidsoptimist eller tidspessimist?
  5. Kost/Søvn og hvad det gør for din effektivitet.
  6. Hvorfor multitasking ikke virker som du forventer.
  7. Forskellige effektivitet på forskellige tidspunkter af dagen.
  8. Hvordan du motiverer dig selv og andre.